sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Verkkokauppojen vertailua...

Meidän visualisti -opiskelijoiden Asukokonaisuus -tehtäväämme liittyi myös verkkokauppasivujen yleisilmeen tutkiminen...Tutkin mm. alla mainittuja nettikauppoja:

http://www.zalando.fi/
http://www.hm.com/fi/
http://www.ellos.fi/
http://www.lindex.com/fi/
http://www.onepiece.fi/?gclid=CI7UyfOKzrkCFQSS3godAVYAUg

Kaikista yllämainituista huomaa, että sivujen yleisimmät käyttäjät ovat naisia. Jokaisella sivulla ensimmäisenä tulee näkyviin naisille suunnattuja vaatteita / asusteita. Poikkeuksena onepiece -nettisivu. Tämä sivusto on suunnattu nuorisolle sukupuolta katsomatta. Kyseisen nettisivun kuvat myöskin osaksi poikkeavat edukseen muista yllämainituista sivuista.

Kuvat kaikilla sivuilla ovat kauniita ja tuotteet tulevat hyvin esille ja kaikilla sivuilla tuotteista on saatavilla myös suuret kuvat (esim. kuva alla)

Morgan Musta Neulepusero

 Tilaaminen verkkokaupasta on tehty mahdollisimman helpoksi ja nopeaksi. Tämä on yksi asia, mikä houkuttaa asiakkaita tilaamaan verkkokaupasta ja kokeilemaan tuotteita kotona.
 Tuotteet on jaoteltu sivuilla erikseen naisille / miehille / lapsille / koti -tuotteet ja myös näiden alla vielä tuotteittain, tämä helpottaa tiettyä tuotetta etsiessä.

Joissakin tapauksissa tiettyä tuotetta on saatavana vain verkkokaupasta ja verkkokauppojen yleistymisen ansiosta tuotteita voi tilata helposti myös ulkomailta. Tämä saa ainakin minut tilamaan tuotteita myös verkkokaupoista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti