sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Saimme tehtäväksemme visualistin opinnoissa lukea "Visualistin työkalupakki" -kirjan ja kertoa siitä omasta mielestämme tärkeimmät asiat.

Alla muutama kohta eritääin mielenkiintoisesta kirjasta, josta uskon olevan hyötyä myös tulevaisuutta ajatellen...

Ensinnäkin kuva kirjasta...



Ja tässä muutamia asioita, jotka jäivät minun mieleeni...

  1. Visuaalisen markkinoinnin avulla luodaan myymälän imago!
  2. Näyteikkuna on tärkeä päivittäinen mainospaikka. Näyteikkunalla on vain 1-3 sekuntia aikaa välittää sanoma sekä vangita ohikulkijan huomio ja mielenkiinto. Näyteikkunan tarkoitus on:
            • Lisätä myyntiä
            • Tehostaa mainontaa
            • Viestittää liikeideaa
            • Rakentaa myymälämielikuvaa
    3.  Ammattitaitoinen visualisti/somistaja tutkailee ympäristöä ja kerää ideoita.
    4.  Kolmiosommittelulla saat aikaan toimivan ja mielenkiintoisen kokonaisuuden.
    5.  Valolla myydään. Näyteikkunassa tarvitaan paljon valoa.
                                                  
            • Työskentelyvalo
            • Kohdevalo
            • Takavalo
            • Sivuvalo
    6.  Kuluttajasuojalaki edellyttää, että kaikkien näyteikkunoissa myytävinä olevien tuotteiden hinnat ovat esillä!
    7.  Väreillä luomme erilaisia tunnelmia! Muista lämpimät sekä kylmät värit!
    8.  Liikeidea määrittelee valaistuksen myymälässä, se lisää myyntiä!
    9.  Ykköspöytä sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä ja siinä esillepano vaihtelee usein.
  10.  Suunnitelmallinen esillepano:
            • Lisää myyntiä
            • Parantaa palvelua
            • Helpottaa ostamista
            • Antaa visuaalisia virikkeitä ja elämyksiä
            • Tuo tuotemerkit esille
   11.  Hyvän myymäläkalusteen ominaisuuksia ovat:
            • Muunneltavuus
            • Ajattomuus
            • Kestävyys
            • Helppo siirrettävyys
            • Porrasmaisuus keskilattiakalusteissa
            • Säilytysmahdollisuus
    12.  Myyntipöydille kootaan koordinoidusti kokonaisuuksia.
    13.  Myyntipöydät vaihtelevat teeman / sesongin mukaan
    14.  Myyntipöydän hintaviestintä on tärkeä. Asiakas tekee ostopäätöksen usein hinnan mukaan.
    15.  Myymälän siisteys vaatii jatkuvaa ylläpitoa.
    16.  Seinäesillepanossa:
            • Etunäytössä henkarit käännetään vasemmalle, jotta ne on helppo ottaa.
            • Sivunäytössä koot laitetaan pienestä suureen, vasemmalta oikealle.
    17.  Kuvien / mainosmateriaalin käyttö herättää huomion ja vaikuttaa ostokäyttäytymiseen.
   

JA muista erityisesti tämä:

                                             LESS IS MORE!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti